S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Používáním našich stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem počítači / zařízení. Nastavení cookies můžete změnit v nastavení vašeho prohlížeče.
sk

NOVINKY

arr322.5.2017 | Přidali jsme rámy KielDo nabídky standardních rámů jsme přidali profil Kiel.... arr322.03.2017 | Rozšířili jsme sklad skleněných euroklipůRozšířili jsme sklad skleněných euroklipů, čímž se opět zrychlí expedice. Je ale nutno poznamenat,... arr306.01.2017 | Zapracovali jsme na kategorii Háčky na obrazyV kategorii spotřební materiál, a především háčkách na obrazy jsme udělali větší pořádek, označili... arr323.12.2016 | Vánoční provoz (zavíráme)Aktualizace 23.12.2016 (9:15) Aktuálně zavíráme náš eshop, odeslali jsme poslední zásilky na...

KONTAKTY

DANTIK, s.r.o.
Pod Žvahovem 463/21b
Praha 5, 15400
tel: +420 251 682 118
dantik@dantik.cz
-------------------------------------------
stav objednávek | 251 682 118

NEJPRODÁVANĚJŠÍ

Naše cena 120,00 Kč
skladem
Naše cena 12,00 Kč
skladem

Úvod » Články | Rámování » Mýty a fakta o rámování obrazů

Mýty a fakta o rámování obrazů

 

Zde bychom chtěli popsat nejčastější dotazy, představy či názory, kteří naši zákazníci mají. Ty buď potvrdit, vyvrátit, nebo na ně odpovědět.

Jakou má mít rám barvu, má se hodit ke zdi či nábytku?

Především by se měl rám a pasparta hodit k obrazu, musí být na první pohled vidět, že tento rám byl vyrobený přímo na tento obraz. Je vhodné, aby některá z barev na obraze (ale nemusí to být ta dominantní) byla zastoupená na rámu. Ještě lépe se dá rám doladit pomocí druhého rámu.

Nechci aby rám obraz rušil

Ano chápu ale kde je skutečný důvod?

1) bílý, nebo neutrální rám používají galerie

v zásadě je rám erární, přehazuje se z díla na dílo, není možné ke každému obrazu vybírat speciální kombinaci. Další důvod je, jak by to vypadalo, kdyby v galerii nebylo nic sjednocujícího?

2) malíři a umělci v historii obrazy nerámovali

malíři často bývali slavní až po smrti. Barvy byly drahé, plátno taktéž. Cena obrazů stoupala dlouho po jejich smrti. Za svůj život často moc obrazů neprodali. Obrazy se přemalovávaly, aby se ušetřilo za plátno. Kde by tedy braly peníze na rámy? Například originální rám od Zrzavého jsou jen stlučená prkna natřená bílou barvou.

myslíte že malířům vadí barevné, moderní, rustikální nebo nějaké jiné rámy než bílé?

Jsem přesvědčen že nikoliv. Soudím z toho, že řada velmi známých umělců u nás obrazy rámuje, kteří to jsou se můžete podívat do referencí. Dokonce někteří z nich s obrazy vyloženě experimentují, dávají na obraz dva, tři nebo 4 rámy, malují přes ně, nechávají své díla různě upravovat, aby k rámu lépe sedla.

Malíři se z našeho názoru dělí na 2 skupiny:

první z nich obrazy rámují velmi kvalitně, neboť jejich zákazníci mají rádi kompletní služby. Částku za rám samozřejmě k obrazu přiúčtovávají s nějakým rozumným ziskem. Mají za to, že zarámovaný obraz je daleko prodejnější než nezarámovaný (s čímž souhlasím, neboť se vracejí).

Výhoda: zákazník má plný servis, Rám perfektně padne a obraz se bude více líbit, zákazník si ho může rovnou pověsit na zeď, umělec neriskuje, že zákazník špatně zvoleným rámem obraz degraduje. Dovedete si představit, jak vypadá hezká grafika v euroclipu?

Nevýhoda: musí do rámu investovat (riziko). Rám musí být zcela perfektní, aby k dílu naprosto seděl a jeho klient neměl pochybnosti že jde o autorský rám přímo k dílu (proto se často používají dvourámy (2 rámy v sobě) malíř riskuje, že kvůli navýšení ceny o rám si ho někteří zákazníci nebudou moci dovolit.

Druhá skupina do obrazu neinvestuje, ušetří za rám, ale je jen skutečně málo těch malířů, kteří by považovali dobrý, byť jiný než bílý, rám za špatný pro jejich dílo. Jde jim přeci jen o to, aby se líbil všem a prodali další.

3) Obraz máte doma a né v galerii

Obraz budete mít přeci doma a né v galerii, obraz si zcela jistě zaslouží dobrý rám, pokud rám nechcete, pověste si obraz na zeď jen napnutý na blindrámu, nebo v L liště, ale zkuste zbořit tento předsudek a pokud budete mít chvilku, přineste ho ukázat do nějakého rámařství a vyzkoušejte nějaké varianty. Obyčejný bílý rám si obraz u vás doma nezaslouží. 

Nemusíte mít strach, možná si někdo prvně všimne rámu, ale pak se přece každý podívá na obraz, kdyť rám je tam jen proto, aby obraz vypadal dobře a dokončeně. V ideálním případě se někdo bude zabývat tím, jestli ten rám k obrazu sedí, jestli není velký, nebo vše z čeho máte obavu. Celou tu dobu se ale dívá na váš obraz, přemýšlí o něm a o to přeci jde ne?

Pasparta je zbytečná

Skoro bych řekl, že pasparta je naprosto nepostradatelná u 90% našich zakázek. Teoreticky je zbytečná u nějakých certifikátů a plakátů, které se například dávají do euroklipů, i ty jsou ale připraveny na "papírovou paspartu". A samozřejmě se nedává na "plátna".

Pasparta dodává obrazu zcela jinou úroveň, přitom za poměrně malou cenu, dolaďuje barevnost mezi rámem a obrazem, zajišťuje, aby sklo (galerijní plexi) neleželo přímo na obrázku (tedy aby se obrázek ke sklu nepřilepil), dává obrázku vzdušnost. Rozhodně stojí za to si rozdíl alespoň vyzkoušet a chtít po vašem rámaři, aby vám paspartu ukázal.

Malý obraz musí mít malý rám

Nikoliv, záleží na způsobu zarámování, i k malému obrazu se může hodit masivní rám, záleží na konkrétním případu. Někdy se velkým rámem u malého obrazu velmi posílí jeho vzácnost, zajímavost atd. S malým rámem by se vám na stěně ztratil. Je ale potřeba dávat pozor na to, aby kolem obrázku byl dostatek místa, aby obraz „mohl dýchat.“ Například dát obrázek do pasparty, na stěně mu pak věnovat větší prostor atd. Je ale potřeba postupovat velmi citlivě.